SPEECHLESS : kaku terpaku tanpa paku



assalamualaikum ^_^  salam jumaat semua.. akhirnye smpai rumah setelah beberapa bulan tak jejak kaki ke rumah.. hehe


mula2 ingat nak balik sekejap je di cuti hujung minggu.. tapi.. balik terus.. dan tak g uia dah.. haha.. asieyh


serius tak tahu nak cakap ape.. serius.. I AM SPEECHLESS!! semua ni jadi terlalu pantas.. :D


kat rumah best :D tp rindu jugak kat bilik.. hee..


dah setahun stgh dgn diorng mesti la rindu. tipu la tak rindu kan. ++++


LEPAS NI.. confirm rindu KEJE nak stalk orang.. heee..


p/s : MANUSIA.. lepas ni sy tkde dah kat campus tu utk tgk MANUSIA tiap2 hari.. hee.. kawan2 sy pun belum tntu nk teruskan keje tak bertauliah sy tu :P takpe lah.. 


hem :D amal terima ape yang allah dah tetapkan utk amal.. 


kalau korang pun mesti korang redha kan? :D


hehe..


tak perlu fikir panjang lagi wahai hamba2 allah sekalian..


memang dah tugas kite kat muka bumi ni pun utk beribadah kpdNYA.. 


yes i know.. kdg2 hati kite ni secara tak sgja atau mgkin TERlupa.. telah TERpesongkan niat kite..


but.. allah tu maha pengampun kan.. so kite sbg hambaNYA.. mesti betulkan balik ape yang silap tu..


selagi kite bernafas di muka bumi ni.. selagi tu kite kne usaha utk dptkan keredhaan dari allah utk hidup yg bahagia di dunia and akhirat..


amal ingat lg kwn amal penah ckp 


" kalau kite syg org tu, org tu insya allah akan syg kite,
  kalau kite rindu org tu, insya allah dlm mse yg sme org tu pun rindu/ingt kat kite,
  kalau kite benci org tu, kemungkinan besar org tu akn turut benci/tk suke kat kite"..


tapi tahukah kite?? 


walaupun kite lupekan allah.. tapi allah tak penah lupe kat kite..
betapa penyayangnye allah.. tapi adakah kite menghargai? hemm renung2 kan lah..


pagi ni terasa nak muhasabah balik diri ni..
byk sgt buat silap..
buat dosa..
lupa alpa.. hanyut dgn tipu helah dunia yg hnya smentara ni kan? 


so, alang-alang dah skrg ni dalam bulan ramadhan. bulan yang mulia. alhamdulillah.
jom kite tekadkan diri kite utk berubah okay? :D


hemm.. jgn jadi lebih teruk dari sebelum ni.. or jgn kekal yg sme..
tapi jadi lah yang lebih baik :D



jauh di sudut hati ni sering mengharap agar allah berikan seseorang yang betul2 ikhlas hatinya utk membimbing diri yang penuh dgn khilaf ini ke arah yg lebih diredhaiNYA..

4 comments:

Rabi'ah Al Adaweeyah said...

amin... mudahan amalina akan ditemukan dengan orang yang dapat membimbing amalina satu hari nanti. (^^,)

awak dah habis belajar dah ke?

salam ramadhan~!

cahaya panjang umur said...

ramadhan kareem!! :D

belajar tak kan habis sampai bile2.. insya allah sdg sambung TESL.. degree..

akak buat ape skrg ni?

rabiah said...

akak sambung belajar gak skrg... huhu lambat lg nak habis... T___T

doakan yek! ;DDDDD

cahaya panjang umur said...

insya allah akak..
tak rugi akak belajar tingi2 :D
belajar baik2 yee!! hehe :D