ahlan wa sahlan~~

salam sejahtera dari kampus uia nilai!!
hehe.. =D
wahh dah lama xupdate bnde nih kan.. =)
nak story mory tu byk..tp xtau mne nak mle..hehe
jumaat 21hb5..aku bertolak dari taiping..ke puncak alam..wah!hee~~..
btolak ptg..smpai malam..erghh..penat gak r..tido sehari,,
sabtu 22hb5..hari aku mendaftar di pusat asasi uia di petaling jaya,,ok waktu yg aku patut mendaftar pd waktu tu ialah pukul2 ptg =) ..
aku smapi dlm 1.30..pergh sesak woo..haha..after setel sume..aku dapat lah MARHALLAH ZAINAB..214A..unik sungguh..1bilik 4org jer..sgt beshh =) ..
selama seminggu aku berada kat pj..mcm2 yg aku n kwn2 lalui..mcm2 bnde jugak yg ktorg di ajar..hehe
not bad lahh..
solat jemaah..kenal kawan2 baru..tazkirah every waktu solat..n dapat rumate yg besh!huhu
ermm nadiah..shifa..n amirah..kami berempat menjadi penghuni d bilik 214A selama seminggu..
byk kenangan manis yg d tinggalkan..hehe
kat pj mmg besh lahh..pagi2 kul4.30 dah bgun..nak mandi pnye sal..pastu kul5pg dah kne turun..ade qiam..
after that we did our subuh..then went for breakfast..haha..mcm tu la rutin harianku dan mmber2 aku mse kat pj..
then dgn jadual yg sgt padat..ktorg rushed here n there..briefing sne..briefing sini..
haha
then we got TEST!!ARAB,ENGLISH,N TILAWAH..hehe
then 1 day..aku yg mengambil kos asasi bahas inggeris atau dikenali sbg BEN..perlu hadirkan diri ke seminar..n dlm bilik aku...aku jer BEN!yg laen sume HUMAN SC(HS)..agk stress de wktu tuh nk p cari tmpt briefing sorang2..hehe..but xpe..aku pun pegi laa...tempat briefing aku dinamakan sbg SMA WAP..huh?mne ntah diorg dpt nme..hee~~..jalan pnye jalan..
tak juga ku temui..last2..aku jmpe cafe yg sgt cantik..haha..n di kelilingi pokok2 yg merimbun ++ bgunan2 yg unik a.k.a lama laa..hehe..mcm takut jer tgk..
buut xjgk aku jmpe sma wap..huh..
dalam hati gler risau arr..
hehe
then i had to called my fren..which is from BEN too.. =) ..then i asked her to picked up me at the cafe..u know waht?? ..i hardly think..where is the sma wap..rpe2 nye sma wap tu bgunan2 buruk yg dkt2 cafe tuh..hehe
mne r aku nak tahu..then ape lg..kwn2 aku kat BEN bntai gelak r kat aku..hehe =P
but it's ok..i such a great experience..hee~~
sesungguhnye kampus uia kat pj mmg boleh buat aku sesat!!haha..
nsb baik r aku pindah nilai..stlh melihat2..kampus nilai xlah serumit pj..hehe..sgt sng!!aku patut bersyukur =) ..alhamdulillah..
bila smpai mse..iaitu hari yg aku kene pindah ke nilai..dgn cara naik bas r kan..bas uia..
ase agk sebak de..nth npe..kwn2 aku ramai yg stay pj =( ..huu~~..
pagi tu..bas katenyer kul8.30..so dgn kelam kabut aku angkat brg2 dgn rumate aku..n my lalink..hehe..afiqah lah..ye r takut kene tinggal bas an..huhu
penat nih..bwk beg brt2 turun tangga yg gler mak tinggi..smpai kat bwh..ade laa brother ni dtg..nk tlg angkatkan beg ktorg..perghh..
terkedu kowt wktu tu..hehe..
ape lg..ktorg tnpa teragak agak suh la brother tu angkat beg..hehe
cian pun ade..sbb ktorg jalan lenggang jerk..pdhal brother tu plak yg angkat beg ktorg..
smpai kat dataran tmpt tggu bas..ktorg ucpkan time kaseh byk2 kat brother tu..
ye lahh..jasanya mmg ktorg xkn dpt balas..
hnya allah..
moga allah murahkan rezekinya..insya allah..
aminn~~
n brother tu ucapkan slmt jln ke nilai..jge diri baik2 dan blaj sungguh!!hehe..apakah yg patut ktorg katekan..kelu seketika =)
mmg sgt terharu..hehe
ok forget it..
so since 8.30 ktorg tgu bas..xjuga kunjung tiba..agk hgt de..
2jam lps tu baru r bas smpai.huhu..
ape lg naik r..ade air cond kowt..nk sejuk kan bdn la kan..hehe..
n before that..sadly,,had to say gudbye to my dear fren afiqah.. =( ..hehe
bas gerak je..uncle tu psg lagu2 jiwang oo..haha..aku ape lg..tido r..penat kowt tggu bas tadi,,pjlanan mgmbil mse sejam jerk..xlme pun..hehe..
sampai jer kat nilai..my parents already there..huhu..wktu tu my dad g solat jumaat..so yg tinggal my mum,sis,n i..ktorg ni jelah yg angkat brg masuk my dorm..
kunci dh dapat wktu tu..i got block D ..tingkat 2..detailnye..room number D-2-8..haha..npk mcm rndh jer..tp ank2 tgga nyer byk jgk r..naik2..kms brg2..mle2 i decide xnk ikut fmly tido hotel..nk stay jer..then sudd bile tgk dlm dorm..rmmai sgt..16 org..i feel erghh..xselesa..
so aku decide nak jgk ikut fmly..hehe..
ala sehari jer.. =) ..
dgn fmly aku p kfc!!mkn aym goreng..hehe
n g shopping kat giant..haha..
esok nyer..my parents htr aku balik..huhu..ase xbesh sgt wktu tu..sbb baru lg kat nilai kan..
xknl spe lg pun wktu tu..
++ tgk keadaan kat nilai yg agk bebas..n dorm nye yg agk rmai r..buat aku nak balik..hehe
tapi tu mle2 je kowt..skrg..im getting better..perghh
tambah2 semalam..1JUNE2010..result test arab,english dah kua,,aku dgn excited nyer nk p tgk.yer la..nk tahu laa bpe lme aku dkt nilai buat asasi??hehe..
n ..
untuk arab test..aku dapat level 1..which is level yg paling rendah,,huhu
xpe..xkisah pun sbb aku mmg xde basic arab lgsg..hehe..so aku akan hbskan level1 kat nilai..
n untuk english plak aku dapat level6! wahh..alhamdulillah..aku target dapat level4 jer..hehe
alhamdulillah..dgn bantuan result english aku..wlpn arab aku level1..++ sume english n arab..aku buat asasi selama 1tahun jer!!!!hehe..
itupun kalau every exam diorg..aku xgagal..n pointer aku melepasi tahap yg diorg tetapkan..
so aku mmg kene work hard lahh..utk mencapai waktu asasi yg ditetapkan iaitu setahun..
aku xnak ntt kene repeat2..tmbh2 mse buat asasi..xmau2..aku nak p gombak cpt2..hehe..
so til now..aku kat tv room..tgk tb..sambil2 blogging.hee~~
mcm nilah rutin harian aku smenjak smpai ke nilai..makan...tgk tb..tido..jalan2..on9..hehe..
sbb kelas xmle lg..
but my class is going to start soon..this coming friday insya allah =) ..
aku pun tak tahu ape nak rse,,bdebar debar jgk lah..sbb dh lme aku xstdy sjk hbs spm ni.hehe.
tmbh2 nk kne work hard to complete my one year foundation studies here..
doakan aku okeh!!wish me luck,, =)
assalamualaikum~~

No comments: