SPEECHLESS : love you leave you ( because of ALLAH S.W.T )

assalamualaikum! ^^

eh terletak tanda seru pulak. hehe. maaf maaf maaf :)

em tajuk dalam bi lak. tapi isi dalam bm. tkpe kan kan? hee~~

saya tak mahir sangat bi ni.. hehe

oke proceed.. cuba sebut laju2

love you leave you love you leave you love you leave you..

bunyi nye dekat2 sama kan? tapi maksudnya secara tersurat  lain tau. JAUH BEZA! haha.. tapi mungkin SAMA MAKSUD DARI SEGI TERSIRAT haha

comel? :P macam saya agaknye. haha. PERASAN!

oke. jumaat. pertama! terlambat untuk ke kelas. tapi lambat2 pun pegi jugak. sebab pepatah omputih kata BETTER LATE THAN NEVER..

haha. nasib baik pensyarah tu memahami kot :p dan selepas itu. alhamdulillah. ALLAH gerak kan hati saya untuk ke tazkirah jumaat yang diadakan setiap hari jumaat lah tentunya. jam 12.00-1.00 tghri.

byk jugak lah yang saya dapat dari tazkirah tersebut. dan yang utama nya sudah tentulah berkaitan ibadah kita kepada allah s.w.t..

di samping itu ustaz juga selitkan kisah2 nabi dan sahabat.. memang menarik ^^

secara jujurnya.. saya teringin sangat nak jadi hamba yang diredhai allah.. tapi kalau setakat teringin tak jadi jugak kan? hemm.. insya allah..

saya akan berubah jugak satu hari nanti.. doakan lah mudah-mudahan hidayah allah ada untuk saya..

doakan lah juga agar saya dapat berdamping dengan orang yang dapat membimbing saya ke arah itu.. insya allah..

hemm :) saya suka kata-kata ustaz tu..

do everything because of ALLAH ONLY!!

clean your heart because ALLAH dont want to enter your heart if your heart is full with other things..

oleh itu, bermakna bukan kita tak boleh sayang mak ayah kawan2 suami isteri dan tak boleh fikir pasal kerja ape semua tu..

tapi..

apa yang ustaz maksudkan di sini ialah sayangkan semua kerana allah.. fikirkan semua kerana allah.. lakukan semua kerana allah.. kemudian barulah senang allah nak masuk dalam hati hambaNYA.. kan? :)

hemm :)

saya jugak tertarik lagi dengan kata-kata ustaz ni

"when ALLAH asked me to love you then i will love you.. but when ALLAH asked me to hate you, then i HAVE TO HATE YOU lasty when ALLAH asked me TO LEAVE YOU THEN I AM SORRY, I HAVE TO LEAVE YOU"

mungkin kadang2 susah bagi naluri kita untuk buat macam tu. tapi kalau dah allah suruh. ape lagi boleh buat kan :)

hemm :)

tahu tak?

tiba-tiba kan saya terfikir..

alangkah indahnya

alangkah bagusnya

kalau saya boleh mati syahid

terasa sebak bila fikir macam tu..

sesungguhnya jiwa saya kosong dan kurang dengan pengisian..

saya perlukan itu..

dan saya percaya

bukan saya je kan?

semua pun perlukan itu untuk mendapatkan hidayah allah :)

tapi tak semudah tu

tak macam tunggu durian runtuh tau!

saya tak nak lah berkata banyak tentang hal ini

sebab saya tahu mcm mana diri saya

saya bukan lah macam malaikat

bukan lah seorang yang bertudung labuh macam para ustazah

saya hamba allah yang lemah

saya akui itu

HIPOKRIT LAH SAYA kalau saya katakan saya tak pernah buat salah

banyak benda saya dah buat silap

tapi masih jugak tak berubah.. -_-

kan? sebab apa? sebab usaha saya tak pernah nak cukup -_-

mati di jalan allah ( syahid )

alangkah indahnya

kan?

saya inginkan itu

saya idamkan itu

saya mahukan itu

saya nak kan itu

korang tak kan tak nak??

kan?? :)

oleh itu

sama-sama lah kita renungkan kan kan? hee~~

untuk semua dan juga saya ^^

maaflah atas segala kekurangan

saya manusia biasa

yang tak pernah lari dari kesilapan

allahu 'alam :)

tata.. wassalam :)

2102 :)

2 comments:

SayaRabiah said...

semoga Allah akan membimbing kita ke jalan-Nya yang lurus, insyaAllah.

salam ukhuwah.. :)

cahaya panjang umur said...

mudah-mudahan hidayah allah milik kita.. ^^ insya allah

salam ukhuwah kembali :)