sang lebah bedebah. HAHAHAHAHAHA.

ku pendamkan apa yang ku rasa

ku rahsiakan segala rasa ku

untuk apa?

menjaga hati ku sendiri?

logik kah begitu?

kau punya akal dan fikiran

oleh itu fikirlah!

semakin banyak aku pendamkan

semakin banyak kau keluarkan!

apa kau fikir aku kain buruk kah?

kau sunyi, kau datang tempat aku

kau rindu dia, kau datang ruangan aku

KONONNYA LAH!

tapi

sebaliknya

kau tipu aku

untuk apa?

untuk kepentingan aku kah?

tidak!!

tapi kepentingan kau!!

aku benci diri aku!!

sebab?

sebab aku tak sampai hati nak bunuh kau?

sarkastik kah aku berkata begini?

salahkah aku?

sedikit pun aku tak heran

sebab

kau

ya. kaulah puncanya.

yang telah menghisap semua madu di bunga-bunga tanamanku wahai sang lebah!

aku tahu itu makanan mu

tapi perlukah kau hisap kesemuanya sekali?

layu sudah bunga ku

moral nya : LEPAS NI KITA TANAM SAYUR JE! HIJAU! SEJUK MATA MEMANDANG! TKDE LEBAH! KTHANKSBYE. ASSALAMUALAIKUM..

p/s: hanya hiburan semata-mata!

1952

No comments: