merenunglah dan bersyukurlah kita :D

salam 'alaik :)

emm kenapa dengan tajuk post ni ya ? entahlah . mungkin banyak manusia sekarang tidak tahu bersyukur dengan apa yang mereka ada . mungkinkah itu terjadi ? TEPUK DADA TANYA IMAN :) 

setiap manusia .. yaaa setiap manusia !! seharusnya selalu ingat tentang nikmat yang ALLAH kerniakan kepada kita .. sebabb nikmatNYA telah merangkumi dari hujung rambut hingga tapak kaki kita .. CONTOHNYA : kesihatan badan , amannya negara kita , bernafasnya kita di muka bumi ini ..dan BANYAK lah lagi :) for me .. it is infinity .. nikmat yang ALLAH bagi kat kita ..

saya pernah terbaca di sebuah kitab suci .. ...."sekiranya kalian menghitung-hitung nikmat Allah ,, nescaya kalian tidak akan dapat menghitungnya...." ( ibrahim : 34 )

betapa besarnya nikmat ALLAH untuk kita kan ? tapi .. kenapa kita masih lagi tak tahu nak bersyukur .. kenapa masih ada lagi yang angkuh . ingkar . dan yang buat maksiat ? hemmm

kita seringkali berfikir sesuatu yang telah hilang hinggakan kita lupa untuk bersyukur dengan apa yang ada depan kita !! TAMAK SUNGGUH MANUSIA INI ..

segelintir manusia berasa sedih kerana tidak kaya harta ! duit ! hemm :) sedangkan kita tak sedar yang ssebenarnya kita masih lagi memiliki kunci kepada kebahagiaan .. INSYAALLAH ! 

seperti ( adz-dzariyat : 21 ) " pada diri kalian juga terdapat tanda - tanda kekuasaan Allah . apakah kalian tidak memperhatikannya ? "

maaf jika tulisan ini menggugat ketenangan sesiapa .. jujur .. tiada niat lain .. hanyalah untuk berkongsi sedikit renungan buat semua dan juga SAYA .. manusia tak pernah lari dari melakukan kesilapan .. :)

No comments: