jom kita senyum nak ??

salam.. =D alhamdulillah setakat nie aku masih lagi mampu tersenyum dan ceria seperti selalu.. walaupun orang-orang sekeliling aku banyak masalah !! aduhh ..nak cakap pun salah .. nanti terase hati tu payah .. so diam je lahh =D tak nak lah tunjuk muka masam kat semua orang tu =D walaupun anda-anda ade masalah .. kita mesti senyum selalu !! =D jangan tunjuk kat orang yang kita sedang menghadapi masalah =D .. hal ini kerana ,, maaf cakap ye ..anda akan mendatangkan kesan yang tidak baik bukan sahaja terhadap diri anda malah orang-orang sekeliling anda =D terima kasih =D kalau ye pun nak bagitahu kat semua orang anda ade masalah .. tak payah lah tunjuk muka masam .. luahkan kepada orang-orang yang anda rasa nak luahkan .. cukuplah dengan cara itu .. tak perlu memasamkan muka yang sedia ada masam dan membuatkan orang sekeliling berasa tidak selesa dan rasa ingin menterbangkan dirinya ke tempat lain .. ahh?? apa aku mencarut nie .. hehe maaf ye .. senyum tu banya kelebihan nya anda-anda .. antaranya SENYUMAN DAPAT MENGELUARKAN HORMON KEGEMBIRAAN . IAITU WALAUPUN ANDA SEDANG DILANDA MASALAH YANG LEBIH BESAR DARI BUMI NIE SEKALI PUN .. SENYUM LAH INSYA ALLAH HATI TIDAK AKAN SUSAH =D .. SELAIN ITU .. SENYUM JUGA MAMPU MEMBUATKAN ORANG DI SEKELILING ANDAGEMBIRA .. PADA PENDAPAT SAYA DI SINI .. ANDA HARUSLAH BERFIKIR TENTANG ORANG LAIN SAMA .. JANGAN FIKIR DIRI SENDIRI SAHAJA .. ATAU DALAM KATA ERTI LAIN .. PENTINGKAN DIRI .. kenapa perlu kedekut dengan senyuman ?? perlu bayar ke sebelum anda senyum itu ?? tidak kan ?? senyuman tu senang je kan ?? cuma lahirkan dari hati yang ikhlas .. insya allah berjaya =D sekali lagi saya ingin menyuarakan pandangan saya iaitu sedekah yang paling mudah ialah senyuman .. sebab apa ?? sebab kita hanya perlu senyum dengan ikhlas tanpa perlu mengeluarkan apa-apa jenis modal pun .. senang kata .. tak perlu pun keluarkan duit utk senyum ?? senyumlah ! =D hehe maaf ye andai bahasa saya disini mengguris hati anda-anda .. nak jugak kongsi ape yang saya jumpa ni .. JOM KITA BACA !! “sesungguhnya telah ada pada diri RasulluLLAH itu suri tauladan yang baik bagi kalian(iaitu)bagi orang-orang yang mengharap(rahmat)ALLAH dan (kedatangan)hari kiamat dan dia banyak menyebut ALLAH”(al-ahzab:21) “sekiranya kamu bersikap keras dan berhati kasar tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu”(ali-imran:159) and ade beberapa kelebihan yang kita boleh dapat bile kita senyum . terdapat dari hadis RASULULLAH S.A.W :-
  1. Daripada Umar bin Al-Khatab R.A dia berkata.. “RasulluLLAH SAW tersenyum dan baginda adalah orang yang paling bagus giginya”(diriwayatkan Ibnu Hibban di dalam sahihnya)
  2. Daripada Jabir bin Samurah RA..dia berkata .. “RasulluLLAH SAW tidak pernah tertawa selain daripada senyuman”(Diriwayatkan oleh Ahmad dan Al-Hakim).
  3. Daripada Abdullah bin Juz’,dia berkata .. “RasulluLLAH SAW tidak tertawa selain daripada senyuman.” (Riawayat At-Tirmidzi,dan menurutnya hadis ini hasan Ghorib)
insya allah ! sekian . salam . -8.45pm- -meja study depan tingkap- -sambil tgk bulan- ( cari ilham kot ) -minum nescafe- makan roti je- maaf banyak merapu.hehe.saje nak releasekan stress..daa!!

No comments: