LUPAKAN SEGALANYA SEBENTAR,,

jari jemariku ligat memikirkan apakah ayat2 terbaik utk diluahkan disini..
ku mencari ilham..mendengar lagu2 yg membuai jiwa..
apa harus ku keluarkan?
agar yang dikeluarkan tidak menyakiti hati sesiapa..
jari2 ku menekan 'keypad' di telefon bimbit..utk menukar siaran radio..
jarang rasanya stesen2 radio nak siarkan motivasi tgh2 mlm buta ni..
tapi ada satu siaran radio ni..
mengutarakan motivasi..atau juga dikenali sbg nasihat..
lalu ku kuatkan 'volume' nya..
tajuknya menarik perhatian ku utk mndgr..dan terus setia mndgr..
"LUPAKAN SEGALANYA BUAT SEKETIKA"..
begitulah tajuk motivasi yang disiarkan di stesen radio ini..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
cuba berfikir sejenak,,
berapakah berat utk segelas air kosong?
haa??
50 gram - 500 gram ?
SALAH!!
sbnrnya bkn total berat ini yg saya mksudkan..berat bg segelas air tersebut bergantung kepada
berapa lama anda memegangnya..
jika saya memegangnya selama 1 minit..
TIADA MASALAH..
jika saya memegangnya selama 1 jam..
menggunakan tangan kanan..
sudah tentulah lengan kanan saya akan sakit..
dan jika saya memegang gelas tersebut utk 1 hari penuh..
sudah tentu anda harus memanggil ambulans utk saya..
MAAFKAN SAYA..
beratnya sebenarnya sama..
tetapi semakin lama saya memegang gelas tersebut..
semakin bertambah beban yang terpaksa saya tanggung..
betul atau tidak??
BETULKAN SAYA JIKA SAYA SALAH!
oleh itu , jika kita membawa beban kita terus menerus..
lambat laun kita tidak akan mampu membawanya lagi..
apa yang harus kita lakukan adalah meletakkan gelas tersebut ,
berehat sejenak sebelum kembali memegangnya..
kita harus meninggalkan beban kita secara periodik , agar kita dapat lebih segar dan mampu membawanya lagi pada masa akan datang ..
P/S : apa pun beban yang ada di bahu anda hari ini..cuba tinggalkan sejenak..JIKA BOLEH..ingt..tinggalkan beban shja..BUKAN TINGGALKAN TGGNUGJWB..!..dan setelah berat..ambil lah beban itu kembali.. wassalam..
23:50~~sabtu~~24/04/2010..

1 comment:

Anonymous said...

ama ! ten q ! unk nye nih uat aq really motivate ! wlpon x byk !