xpernah PUAS

puas//=definisi?=bukak kamus dewan dan cari sendiri ye..
=P
hemm btl x aku kata manusia kat dunia ni xpnh puas dgn apa yg diorg ada..
ade yg mggunakan mkna kepuasan itu ke arah yg positif..
tapi ader gak yg guna buat benda2 yang negatif
btl x?BETUL KAN AKU KALAU AKU SALAH..
POSITIFNYA JIKA ;
korang sume blumba lumba nk dptkan kpuasan dalam pencapaian diri msing2..haa kalau mcm tu xsalah..bagus..
org yg mcm nie xkn puas selagi diorg xmnjadi yg terbaik..btl kan??
tepuk dada tanya selera..huhu
berjaya dalam hidup merupakan kepuasan yg amat sgt dalam hidup..
bjya dlm exam,,dalam sahsiah,,dalam kerjaya,,dalam keluarga,,
keseluruhannya akan memberi kesan yg sangat mendalam terhadap hidup seseorang individu itu..
tetapi erti puas ini akan menjadi NEGATIF JIKA :
manusia2 nie xreti bersyukur..
tgk la zmn skrg..
org yg kaya xpnh puas dgn apa yg diorg ade..bknnya bmksd jgn berusaha dah..
tp kbykkan diorg ni xbersyukur..diorg nk kmpul harta dunia..sbb knonnya xpuas lagi dgn apa yg diorg ade skrg ni..tapi diorg lupakan kebajikan org lain..diorg lupa ALLAH!!
TAK SEMUA..NAMUN ADE SEGELINTIR YG MCM NIE..kan??
org kaya yg bukannya nak bantu org miskin tapi menindas mereka lagi ade lahh..
btl x?..betulkan aku jika aku salah??
n org kaya yg lupa pd suruhan allah semata mata sibuk mencari kepuasan di dunia ni!..haa yg mcm ni mmg dh mlampau..
manusai2..mmg xpnh puas dgn apa yg diorg ade..aku pun manusia la..aku tau..hehe
keadaan di sekitar aku membuatkan hati aku tergerak utk membuat catatan pd blog aku nie..
hemm
lelaki..xpnh puas?
dah ade yg cantik..nak jugak menggedik kat org lain..
bersyukurlah dah dapat yg sorang tu..yg pegi cari mslh npe?haha
kan dah susah??
hemm..org luar jgn la masuk campur dlm mslh mcm ni..bia diorg2 je yg selesaikan sendiri..
masing2 nak kan kepuasan sendiri lalu tercetus lah pergaduhan antara mereka..hihihi..
aku xnk terlibat pun dlm mslh diorg..
=P
hemm..lain situasi lak
tu lah..dah nme pun manusia xpnh puas??
lalu wujudlah satu sifat yg xbpe elok yg di beri nama BACKSTABBER!!
nk tau pe peranan backstabber ni?hemm..dpn kite die baik jerk..hahah
blkg kite die mgutuk kite..cerita yg bkn2 kat org lain..huhuhu
dpn kite pijak semut pun xmati..tp blkg kite??hahaha..pijak gajah pun gajah mati tau x..huhu
terlepas cakap lah konon..uhh..hahaha
ape2 je lahh..
bia lahh..hehe
kwan aku yg soraang nie nasihat kat aku..
die ckp kat aku supaya aku bersabar jer..diam jer..buat mcm bese jer..mcm xder pape..
tapi boleh ker aku bertahan?owhh..kne kuat nih..huhu..
xcari mslh pun ngn diorg..heheh
acctually org ni tikam blkg aku sbb aku xbrda di pihak yg die nak..haha..suka ati aku laa..
aku xnk duk kat ne2 pihak pown..
hemm btl gk org kate..
perempuan mmg byk songeh!hahaah
sekian~~~

No comments: